Fremtiden
Om lidt, hvad tror du så der sker?
Droner, filterbubbles, Big Data, robotter, automatisering, animationsjournalistik og digitalt papir. Vi ser på alle de nye muligheder, som fremtidens journaliser og medienavigatører har til rådighed.
Step 1 – Tekst
Uanset hvad der sker kan vi være ret sikre på, at der altid vil være to karakterer tilstede i medieuniverset: dem, der fortæller og dem, der tager imod. En ny relation er i gang med at blive skabt mellem disse to karakterer – for de vil rigtig gerne i kontakt med hinanden.
Step 4 – Opgave
Du har sikkert lagt mærke til, at de reklamer, der popper op når du søger på nettet, i større eller mindre grad passer til det du søger efter. Hvis du f.eks. søger efter noget med løbetur eller -træning, kommer der ofte løbesko og tøj frem i reklamerne langt tid efter.
Step 3 – Opgave
Trendspotting er faktisk et rigtigt arbejde. De fleste organisationer og virksomheder køber sig til analyser og rapporter om, hvad der mon er på vej, så de kan udvikle og lancere deres produkter og historier på den mest optimale og moderne måde.
Step 5 – Opgave
Find sammen med en makker, og interview hinanden. Fortæl mig om et definerende øjeblik: Noget der er sket for dig, hvor du følte, at du trådte i karakter. Tag et kig på trendkortene. Vælg det eller de, der taler mest til dig. Osv.
Step 5 – Opgave
Tegn 3 journalister: den sensationelle, den kritiske og den konstruktive. Hvad er forskellen mellem dine journalister? Hvad er de hver især gode til og hvor er deres svagheder? Osv.
Herunder kan du finde endnu flere opgaver og materiale sorteret efter kategorier